Jdi na obsah Jdi na menu
 


Má 501

16. 9. 2008

Zakoupil jsem jej v roce 2001 v rozloženém stavu.  Je z roku 1958 se spínací skřinkou s ampermetrem v dviřkách od řízení, se schránkami před koleny a hlavně s hodinamy.V zadu letmo uložené kolo je odpruženo poze gumovým blokem ještě bez tlumiče.Stav je poměrně zachovalý originalní, pouze s pár vyspravenýmí místy. Motor a komplet zadní rameno kola je po GO, ale i tak se plašť v zadu křivě sjíždí. Na svojí dobu asi inovativní řešení, ale s nedokonalým technickomaterialovým zpracovánim.Přitom na pohled vypadá vše masivní a Obrazekpevné. Zajímavostí je automatické napínání sekundárního řetězu který je řešen pomocnou pružinou v těle zadního ramene. Když ale chce člověk stroj roztlačit tak pružina není dostatečně silná a díky silné kompresi začne řetěz přeskakovat. Nicmeně i přes zmíněné nedostatky si myslím že to byl na svou dubu pokrok, byť se pak od tohoto řešení upustilo.Pro maximalní možné pohodlné ovládání je u tohoto typu vyvedeno pomocí dálkového ovládání přeplavování komory karburatoru do bočních levých dvířek.Karburator je zde klasický Jikov, akorát s obdelníkovou plovakovou komorou, kde je nevýhoda v tom že se velice špatně shání jiný, když puvodní nejde již pro rospraskání hliniku použít, což podle toho co jsem viděl je velice časté ve velkém rozsahu popraskání. Momentálně mám osazenu karburaci z 502 a funguje také vše jak má, akorát je problém se sitičem. Velký nešvar také je utržení gumového bloku pružení od kovového držaku, ale naštěstí je to poměrně levné sehnatelné. kontakt viz. odkaz http://www.skutrklub.cz/kforum.php?akce=topic&Top_ID=236.

 

Náhledy fotografií ze složky ČZ 501

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

ČZ 501 tech. popis a jízdní návod

(Aleš Bílek, 2. 6. 2011 10:51)

Mám orginál technický popis s jízdní návod pro skůtr, dále tech. průkaz. Pokud máte zájem napiště.
arch.ales.bilek@seznam.cz

ČZ 501

(Aleš, 24. 11. 2010 16:50)

Vlastním také ČZ 501/05 ale ještě se mě nestalo aby mě přeskakoval řetěz při roztlačování.Chce to akorát natahnot mechanické napínáky až do zadu.Vodítko řetězu s napínákem se více napne a řetěz nemůže přeskakovat.V návodu k použití píšou něco jiného.Já jsem to udělal takto a žádný problém není.