Jdi na obsah Jdi na menu
 


Má 505

17. 9. 2008

 

Obrazek

     Tu jsem zakopil v roce 2000, v zuboželém stavu, nekompletní, nepojizdnou. Po zprovozmění jsem chtěl mít ježdění legalní a začal jsem shánět doklady, které jsem samozřejmně nesehnal a proto jsem zakopil druhou 505 s doklady, také v nepojiízdném,předrenovačním stavu a pustil se do renovace ktará trvala dlouhé 3 roky.

     První rykša byla vyrobena v roce 1962.Měla lehce havarovaný předek a vzhledem k dokonalé linii přední části stroje je velice složité jej uvést do původního stavu.I toto byl jeden z důvodů k zakoupení druhého stroje.Ta byla vyrobena v roce 1963.Byla zachovalá, na prahách nerezavá, ale nicméně navštěvu klempíře si také vyžádala.Po kompletaci ze dvou jedna to byl velice slušný základ na renovaci bez potřeby nějakých replikových dílu.Nastalo dlouhé hledaaní lakovny která by byla ochotna se zabývat takovouto zalažitostí a nebyl problem i dvoubarevné lakovaní jednotlivých dílu. Co se lakovaní týče tak byl nejvetší problém vybrat vhodnou barvu z dnešní široké škály nabízených odstínu. K dispozi jsem měl vzorník barev MOTOKOV 1965, kde v mém případě byly k dispozici dva odstíny modré,tmává a světla. Ale přiřadit jim ekvivalent z dnešní škály byl veliký problém, nicméně s poměrně uspokojivým výsledkem.

      Po lakovaní nastala snad nejhorší práce a to je nastrojení všech věcí, kdy člověk si musí dávat pozor aby to hned nepoškrabal, což se naštěstí povedlo na výbornou.Natahal jsem komplet novou elektriku, všechny konce jsou ocínovány, přepínače a spínače vše nové ze starých zásob, pouze u krytů smerových a obrysových světel jsem se nevyhnul nákupu replik, ale naštěstí pasovaly dobře.Do všech kol nová,krytá ložiska, lanka a repasované tlumiče kmytů byla samozřejmostí.Vyhodou skůtru je poměrně malé množství chromových dílu tak o to renovace byla levnější, hlinikové dily jsem nechal přeleštit, ale ne do zrcadlového lesku - takto opracovaný nikdy z výroby nebyly a myslim si že by se to ani na to nehodilo.Takže po dvou měsících každodenní práce mohla být provedena dlouho očekavaná  zkušební jízda a ja se mohl poprvé projet na rykše ktrá funguje jak má.Samozřejmě nastalo dlouhé období dolaďovaní a piplání, ale snad vše se dotáhlo ke konci.Proběhlo nezbytné administrativní kolečko-technická kontrola, přepis, pojištění a mohlo se vyrazit ......

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Moje mila ČZ riksa505

(Filip Hořejs, 22. 10. 2008 9:40)

mam ji rat