Jdi na obsah Jdi na menu
 


PAv 40

Mezi dobové volitelné přislušenství patřil výrobek kovozávodu Semily. Nejedná se o nic menšiho než PAv 40. V mém případě o variantu B ze 69 roku. Po dlouhém zimním spánku vozejčku konečně nadešel den D kdy jsem se rozhodl jej odvézd do lakovny nastříkat a mohl tak vytvořit  jizdní soupravu.p1000066.jpg

Vzhledem ke stavu páva kterého jsem vlastnil(foto původní stavu bohužel nemám) jsem byl ušetřen vyvařování a jiných srandovních akcí. Nechal jsem jej kompletně otryskat a pozinkovat a v tomto stavu byl cca 2 roky. Tryskaní naštěstní neodhalilo žádna nemilá překvapení tak o to byl proces přípravy pro lakovnu jednodušší. U rámu jsem provnal trubky tykadel aby byli pěkně na svém místě. V tomto stadiu jsem jestě pořidíl zahradku na víko, ale nakonec jsem se rozhodl že ji montovat nebudu prtože se jednalo o p1000161.jpgreplikovou zaležotost a její zpracovaní mne né zcela oslovilo a proto jsem se držel hesla že méně je někdy více a že ponechám vozejček ve standartní výbavě :-).

Po přemístění do lakovny, kde páv dostal nové pojmenování bublina,začala práce pro lakyrníka. Zprvu neměl radost z toho že to je v zinku, o lakovaním toho moc nevím tak jsem ho povzbudíl tím že to určitě zvládne......No a  na mě teď bylo vybrat barevnou kombinac do které bublinu oblékneme. Variant se nabízelo hned několik, od původního celomodrého provedení přes vícero variant modré/bilé až po variantu kterou vidíte.

Další epizodou sama pro sebe bylo vybraní odstinu modré přes nepřeberné množství odstínů. Po výběru modré co se nejvíce podobala té co mám na skútru přislo zklamání v podobě informace že již není možné tento dstnín namíchat pro absolutní něolika letou nedostupnost pigmentu. Takže přišel na řadu další výběr, a další a další.......Nakonec se barva vybrala, ale už bohužel není zcela schodná, ale alespoň něco. No však to znáte samy nejlepe co to je vybrat barvu že:-)

07052011043.jpg

 

Po příjezdu z lakovny a využtí přízně počasí se začalo s kompletováním. Velkým motorem byla vidina večerní projížďky už jako souprava. Bohužel při kompletovaní jsme s  všiml jistých bublin na laku a při bližším ohledaní a rozďoubaní bylo zjštěno že na jedné straně se barva nějak nechytla mohl jsme jí loupat jako mandarinku. Zcela jistě si dokažete představit že jsme z toho měl opravdu velikou radost. Taže znova do lakovny a znovu celé přelakovat. Naštěstí se druhý pokus již vydařil a barva drží tam kdé má a já mohl konečně dokompletovat zakladní častí vozíku.

07052011042.jpg

No pak už jen zbývalo osazení budky ozdobným nápisem PAv40, vyhledaní použitelého držaku žarovek což nebylo extra jednoduché  a světílka jako takového. Natažení kabelu s elekrikou a namontovaní zásuvky, zamečku a krytky zamečku a bylo hotovo.

 

Ještě se malinko pozastavím u držaku žarovek, mnozí z Vás namítnout že nění žadný problém koupit nový, ale při druhém pohledu zjistíte že replikový držák žarovek je takový polotovar kde se buď musí být kabel napojen natupo na žárovku a nebo musíte sehnat original kde je pěkně přišroubován do pertinaxové destičky.

18052011057.jpg

Připřažení vzhledem k tomu že už jsme měl skútr vybaven zavěsem nebyl problém, pouze vzhledem ke sktečnosti že mám skútr osazen rezerovou nezbýva mnoho rejdoveho prostoru pro přívěs který se v rejdu opíra o pneumatiku. Tento stav nastane hlavně v momentě kdy manipulujete na místě, pří bežné dopředné jizdě nikdy, Řešení jsou dvě, resp. tři, buď sundat rezervu, což v mém případě nehrozí, protože se mi to sní velice libí, nebo udělat tak o 2 cm delší křž co spojuje skútr s  ojí páva. Zatím tedy vyhlídkově v plánu :-) a varianta třetí je prostě se s tímto faktem smířit.

18052011054.jpg

Takže dofám že se Vám má práce alespoň trochu libí a kdyby cokoliv tak pište, budu se těšit.

 

S pozdravem Pepas

 

 

 

 

 

 

 

Náhledy fotografií ze složky ČZ 502 a PAv40

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Elekrika

(Stana Indian, 12. 2. 2015 7:46)

Dráty do kostry vozíku Jsi dal nové? Vidím že jsi je měl vydělané. Byly v nějaké bužírce? Já dal kostru nakomaxitovat a el.dráty se seškvařily uvnitř. Byly tam tuším dva červené a jeden černý.
Můj mail je : stana.indian@seznam.cz

Elekrika

(Stana Indian, 12. 2. 2015 7:46)

Dráty do kostry vozíku Jsi dal nové? Vidím že jsi je měl vydělané. Byly v nějaké bužírce? Já dal kostru nakomaxitovat a el.dráty se seškvařily uvnitř. Byly tam tuším dva červené a jeden černý.
Můj mail je : stana.indian@seznam.cz