Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pojizeřím a Železnobrodskem 2009

29. 5. 2009

Předem bych chtěl poděkovat pořadatelům za perfektně připravený závod a objednání fajn počasí:-)Obrazek

 

Již začátkem letošního roku se posílaly přihlášky na tuto, již 4,rally. Rozhodl jsem se že se přihlásim také. Jelikož jsem prakticky s rykšou nikdy nevyjel a nikde nebyl tak padla volba právě na ni. Byl jsem pln očekaváni jestli dojedeme ve ,,zdraví", přece jen za 4 roky po renovaci a najetych 50ti kilometrech človek neví co má očekávat:-)

 

ObrazekTeď k samotnému závodu: Počasí v sobotu ráno nic moc, ale nepršelo a to bylo hlavní.Vyrazil jsem na přejezd na místo startu, což bylo naměstí v Železném Brodě. Přijel jsem tak v 8:15 a na naměstí jen pár učastníků a nevypadalo to na příliš velkou účast, nicméně hodina s hodinou se sešla a naměstí bylo temeř malé:-) V 10:30 začali startovat první účastníci a startovní pole se pomalu rozjíždělo a já vyrazil do své první rally s jednou rukou na řidítku a v ruce druhé s intenerařem a popisem cesty na další kilometry.Pro moji neznalost chvíli trvalo než jsem se zorientoval Obrazekco a jak a tak jsem se neubranil ani kilometrům co rozhodně nepatřili do závodu:-)Na první průjezdní kontrole(PK) byla celkem veká fronta, protože součástí kontroly byl i zanlostní test o všem známem vozidle Praga V3S.Ale fronta rychle mizela a pak se to rozjelo a nepříjemné čekaní nás již nikde nečekalo.Další zastávkou na trati byla Galerie na Rynku kde jsme se po jejím shlédnutí dozvěděli odpovedí na otazku co budou na PK2, kam jsem po shlédnutí také vyrazil. Vzhledem ke kopcovitému místnímu terénu a jizdím výkonům mého stroje to byl přejezd na delší dobu, ač kilometricky to tak daleko nebylo:-)na PK2 jsem přišel na to že jsem až tak pozorný nebyl tak přibily první trestné body za nezodpovězenou otázku. Poté přejezd na ObrazekPK3 byl ve stylu do kopce, z kopce, do kopce z kopce.....a příjezd na PK3. zde čekalo hazení šipkou do terče,což se ukázalo jako celkem nesnadný úkol vzhledem k rozechvělosti céleho těla z dopravního prostředku(adrenalinem to zcela jistě nebylo:-)) po celkem poklidném přejezdu na PK4, kde nás čekalo rozeznaní druhu svíček a jejich použití, a zašroubovaní svíčky do hlavy na čas.(moc krasná kontrola,dík pořadatelům za její zařazení do soutěže)Přejezd na PK5 v obci Lišný byl krátký a kontrola ještě rychlejší. Zde byla krátka jizda zručnosti. Přejezd na konec první etapy byl ve stylu pořád do kopce, což v mém podání znamenalo jet Obrazekna čtvrt plynu na druhý převodový stupeň a ,,uhánět" krajinou rychlosti 15 km/h:-)V cíli první etapy nás čekal odpočinek a chutný oběd na který se jistě všichni těšili po předešlém podáni výkonu. Po asi hodinové pauze zečal start do druhé etapy která nás zavedla na místní rozhlednu, tj Černá Studnice. Vzhledem k tomu že to byl v zavodě nejvíše položený úsek tak přejezd byl velice pomalý, protože to byl jen kopec, kopec, kopec....jestli to nebyl spiše takový vytrvalostní test....:-)Průběh závodu do této doby byl přijemně klidný, ale to vše skončilo s přichazením technických problémů. V mém případě se jednalo o přívod paliva Obrazeka jak je známo bez benzinu to nepojede a nepojede.......Chvíli padla i myšleka na odstopení, ale vzhledem k tomu že na čtvrt plynu byl stroj schopný pohybu tak jsem se rozhodl pokračovat:-)(doma po rozborce zjištěno prásklé sítko v nadrži a díky tomu úcpaní kohoutu jemnou rzí) Po odjezdu z rozhledny to již byla oddychovka , byla jen jedna PK, rychlá dvouotázka a přejezd do cíle. který byl na stejném místě jako cíl první etapy (Huntířov).Zde jsme si všichni odpočinuly a po vyhlášení výsledků a předaní cen se všichni rozjeli domů.Domů jsem myslel že snad Obrazekani nedojedu protože to už úbec nechtělo jet, nicméně se zadařilo a domů vysloveně doskákal.

 

Celá akce se mi velice libíla, celkem najeto 135km,oficialni délka zavodu 80km,najeto v závodu 95km, spotřeba nemeřena, stroj po vyčištění palivového soustavy plně pojízdný.

 

ObrazekTakže teď nezbývá než se těšit na další, již 5, ročník. čekaní si zajisté zkratím nějakou další akcí.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář